2011-10-26

Film 4.

WARNING! Jag vill inte att barn under 12 år ser den här för den är så hemsk!

Namn: Aftershock(tangshan dadishen)
Kan se Här!
Tid: 130min~
Regissör: Xiaogang Feng
Språk: Mandarin(Kinesiska)
Text: Mandarin och Engelska
Land: Kina
Skådisar: Jingchu Zhang, Daoming Chen, Yi Lu, Fan Xu, Jin Chen, Chen Li, Guoqiang Zhang, Ziwen Wang, Zi-Feng Zhang, Mei Yong, Tie-Dan, Li-Li Liu, Lixin Yang och Zhong Lu.
Betyg: 5/5

Handling: Baserat på jordbävningen i Tangshan 1976 som tog livet av 240.000 människor.
Kl 03:42 den 28 juli 1976 slog en massiv jordbävning i Tangshan, i Kina, som la staden i ruiner på bara 23 sekunder och resulterade i minst 240.000 döda.

En mamma mitt i ruinerna måste göra valet att välja vilken av hennes två barn ska överleva, och vilken hon än väljer kommer resultera med att den andra blir krossad av betongen som ligger ovanpå dem. Flickan som det mest handlar om vaknar upp på marken bland massor av döda, blod överallt och brevid sin pappa med samma tre ord ekande i hennes huvud....
Jag: Tycker att det är en mycket hemsk film och om an vill se den och är känsligt för hemska scener hoppa då över ungefär 25min av filmen i början. Den är sorglig, hemsk och vacker och den är definitivt värd att se och har väckt mitt intresse av att kolla vad som hände då för jag vet mest bara om vad som har hänt dom senaste åren jag levt även fast det händer något hemskt och världsförändrande minst vart annat år! Detta gav mig också en liten insyn på hur det måste varit i  Tahiti, japan, Thailand och Indien som pågår just nu!
Trailer:
Bilder:










Hoppas ni ser den ;)
//mvh. Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar