2011-10-23

Film 1.


Namn: Like The Clouds Like The Wind
Kan se den Här!
Skapare: Ken'ichi Sakemi
Tid: 80 min~
Släpptes 21 Mars 1990
Språk: Japanska
Land: Släppts i Japan men den utspelar sig i Kina
Genre: Drama, Historik, Fantasy, Romance
Info: Filmen har aldrig blivit dubbad eller textad officielt av nån utom fans.
Beskrivning: Ginga är en enkel men väldigt livlig flicka som anmäller sig för att bli kejsarens fru efter att den föra kjesaren dött och hennes motiv är "tre måltider om daggen och en tid för vila"(själv tycker jag att det är väldigt roligt när dom frågar varför XD). Det är svåra tider och förra kjesarens fru vill att den nya kjesaren ska dö så att hennes eget barn kan bli kejsare! kommer Ginga att lyckas? Vad kommer att hända när hon kommer fram?
Jag: Tycker att den är helt underbar! XD bara att se allas ansikten av undran varför just hon skulle vilja bli kjesarens fru och hur hon i helskotta igentligen skulle kunna ha en chans!? Det var trevligt att hon var så glad hela tiden ^-^
Trailer: jag kunde inte hitta nån så jag tog den här och bry er inte om börja spola bara fram lite ;)
Bilder:





Tyvär var det mycket svårt att hitta nåra bilder eller annat för att den var så ovanlig och väldigt gammal men jag gjorde mitt bästa ocj jag hitta ju ett ställa man kan se den på ju ;)
//mvh. Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar