2011-10-23

Film 2.


Namn: A Woman, A Gun And A Noddle Shop(2009)
Kan se den Här!
Tid: 90 min~
Regissör: Zhang Yimou
Språk: Mandarin(Kinesiska)
Land: Kina
Skådisar: Ni Dahong, Sun Honglei, Xiaoshenyang och Yan Ni. Synd att det inte var nån jag kände igen ;(
Betyg: 4/5
Handling: Ägaren av en kinesisk nudel butikens shop planerar att mörda sin otrogna fru och hennes älskare.
Jag: Underbar film! Mycket vacke och som vanligt ett något så fruktansvärt bra skådespeleri, en underbar miljö med en fantastiskt handling! Denna film är ett måste och jag kunde knappt slita mig ifrån den och tänker nog se den många gånger! ^-^ Den påminer också väldigt mycket om Shaolin och Flying Daggers även fast den inte har nåt överhuvud taget med varan att göra.
Trailer:
Bilder:




Jag hoppas att ni tycker den är bra! ^-^
Jag älskar att jag redan vet vilka dom nästa 3 filmerna kommer att vara! xD
Ha en trevlig kväll!
//mvh. Frida

2 kommentarer: