2011-09-28

VECKANS MANGA/ANIME!


Namn: Fate/stay Night
Anime: Här! eller Här!
Manga: Här! eller Här!
Mangaka: TYPE-MOON, Nasu, Kinoko
Status(manga): Ongoing
Status(anime): Slut
Kapitel: inte slut än
Avsnitt: 24
Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Romance, Shounen, Supernatural
Betyg: 3/5
Jag: kan inte riktigt sätta fingret på vad jag tycker om den men den var otroligt bra mycket fight scener men ändå tid för kärlek! ^-^ Den hadde ett fint slut passar mig perfekt!
Efterföljare: Fate/zero och Fate/hollow Ataraxia
Handling: Fate/stay night berör två veckor av Shirō Emiyas liv, en amatörmekaniker som studerar på Homurabara Gakuen i Fuyuki. Tio år tidigare utplånade en infernalisk brand stora delar av staden och tog hans föräldrars liv.
Efter att en sen kväll ha städat skolans kyūdō dojo stöter Shirō på två Servants, Archer och Lancer, som slåss på området. För att bevara "det som jag inte vill säga" existens förföljer Lancer Shirō och dödar honom. Av en för honom okänd anledning använder Shirōs klasskamrat Rin Tōsaka en familjeklenod fylld med koncentrerad mana (魔力 Maryoku) för att ge honom livet åter. Omskakad och nedslagen återvänder Shirō hem, men attackeras än en gång av Lancer. Shirō bjuder på svagt motstånd men övermannas snabbt av denna Servants övermänskliga styrka. Försvarslös förväntar sig Shirō det värsta, men innan Lancers spjut når honom räddas han av en ung kvinna i rustning. Hon introducerar sig som Saber, och hälsar Shirō med orden:
"Jag frågar dig, är du min Master?"
Källa: Wikipedia
OP & ED:
Bilder:







Han är huvudperson


Jag såg faktiskt klart den här idag :P i morsé för att vara precis
//mvh. Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar